Régi
klasszikus ez a játék, amiben egy aztékkal kell különböző pályákat
teljesíteni. A legfontosabb dolog a küldetésünk teljesítése érdekében
a kitűnő reflex, szerencse és kitartás. Ha bármelyikben hiányt
szenvedünk, úgy roppant idegesítő, idegtépő tud lenni ez a program.
A főcím
után eldönthetjük, hogy egy vagy felváltva két játékos módban
szeretnénk megkezdeni a feladatot.
A
feladatunk az, hogy szabadok legyünk. A szabadságig vezető út igen
hosszú és nehéz. Történetesen 7 pályán kell túljutni a célig, ami
esetenként kivitelezhetetlennek tűnhet. Még jó, hogy örökélettel
rendelkezünk és a pályák teljesítése közben kellemes zene szól, amely
egyre intenzívebben szól az adott szakasz vége felé közeledve, így ad
némi támogatást, bíztatást, motivációt.
El kell
érni a templomhoz, abba be kell jutni. A templomon végig kell haladni,
majd ki kell jutni ismét a szabadba. A templomból kiérve egy folyón
kell átúszni, majd pedig egy hídon kell végig menni a szabadságunkig.
Röviden ennyi a játék menete, ám részletesen ez így fest:
1. Védőfal
A
templomhoz kell futni, miközben oldalról a védőfal résztvevői dárdákat
hajítanak jobbról-balról. Ha fej közelében száll a dárda, akkor lefelé
kell húzni a joy-t, hogy lehajoljunk, ha pedig alulról közeledik a
dárda, akkor felfelé kell mozdítani a joy-t, hogy felugorjunk. Ahogy
közeledünk a templomhoz, úgy lesz az egyre nagyobb. Ha eltalál egy
dárda, akkor elölről kell kezdeni a futást.
2. Lépcsők
A templom
lépcsőin kell felrohanni, miközben kövek gördülnek lefelé.
Jobbra-balra kell mozogni, hogy kikerüljük azokat, s ne lapítsanak ki
bennünket.
3. A templom
Bent a
templomban a különböző szobákon kell átrohanni. Különféle védelmi
berendezést sorakoztattak fel, hogy távol tartsák az idegeneket,
ilyenek a hulló nyilak és kövek, valamint a vermek és tüskék. A
fentről potyogó fenyegetések kikerülése érdekében, ha balra húzzuk a
joy-t, akkor megállunk. A vermek, és tüskék átugrásához jobbra kell
mozdítani a joy-t.
4. Férgek, hüllők,
rovarok
Át kell
jutni a templom sötét szívén. Mexikó barátságos állatvilága nehezíti
meg a feladatunkat. Mérges kígyók, pókok, skorpiók, hüllők között kell
ugrálni, amik olykor még a nyakunkba is hullhatnak. Ugrálva lehet
kikerülni őket. Felfelé nagyot, lefelé kicsit lehet ugrani.
5. Azték szökkenés
A
templomból egy szépen lecsempézett szobán át lehet kijutni. Az egyes
kövek között kell szökdécselni előre-hátra, jobbra-balra. A feladat
egy biztonságos útvonal megtalálása, mert rejtett csapdák vannak, amik
rálépéskor aktiválódnak. Körülbelül 5 próbálkozási lehetőség van,
addig nem változik a csapdák kiosztása a szobában.
6. Piranha
Emberevő
halakkal teli folyón kell átúszni. Alulról felfelé haladva több
képernyőn keresztül kell cikázni a veszedelmes lények között, amik nem
érhetnek hozzánk, mert a vér ízére az összes ránk támad, és örvénylő
habzsolással válunk lakomává. A tűzgomb megnyomásával néhány
másodpercig mélyebbre merülhetünk, hogy ne érjenek el a halak, de ha
sokáig maradunk a víz alatt, megfulladunk.
7. A híd
Egy mély
szurdokot átívelő hídon átjutva érjük el a szabadságot. A híd sajnos
eléggé viseltes és több helyen hiányozik róla a palló. Ha egyetlen
egység hiányzik, akkor kicsit kell ugrani lefelé húzva a joy-t, ha
kettő egység hiányzik, akkor balra mozdítva a joy-t közepes nagyságút
lehet ugrani, míg ha három egység hiányzik a hídból, akkor felfelé
tolva a kart lehet ugrani a legnagyobbat. Ám egy óvatlan lépés, és a
mélybe lehet zuhanni könnyedén.
A pályák
teljesítése után gratulációt, vagy vége képernyőt ne várjunk.
Jutalmunk annyi, hogy a Phase, vagyis a játék nehézsége növekszik, s
az amúgysem könnyű szinteket, még nehezebben lehet teljesíteni...