Két
szállodaépítő cég versenyéről szól ez a játék. A „Pink” és a „Green”
vállalat azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a tenger közepére épít
egy-egy hotelt. A rózsaszín és a zöld helikoptereket irányítva kell
megépíteni ezen az extrém helyen a toronyházat. Mindkét cégnek van
egy-egy uszálya, amelyek az épületblokkokat szállítják. A helikopter
pilótájának a feladata, hogy az uszály fölé repüljön, felvegye az
adott elemet, s a megfelelő helyre szállítva pontosan illessze azt a
már meglévő darabokhoz. Amennyiben nem jó helyre teszi a darabot, a
vízbe pottyan (irritáló hangeffekt kíséretében) és lehet kezdeni
előröl a blokkok felvételét. Kitűzött cél, hogy minél magasabb, és
minél biztonságosabb szállodát építsen a játékos. Ám program címe nem
véletlenül „Catastrophes”. Az építési területet megannyi természeti
katasztrófa sújtja, különböző tényezők akadályozzák a küldetés
teljesítését. Ezek a következők:
Vadászrepülőgép: Egy ellenség, amely a képernyő bal és jobb oldala
között repked, s ütközni vele nem éppen egészséges dolog, mert csúnya
károkat tud okozni nekünk.
Földrengés: Az épületek magányosan álló tornyaira, oszlopaira
veszélyes. Ha megremeg a föld, akkor a nehézségi szinttől függően
addig hullnak a vízbe a már felrakott blokkok, míg olyan pontig nem ér
a pusztítás, ami már biztonságos. Általában a magányos oszlopok
zuhannak a vízbe.
Szélvihar: Lényegtelen, hogy 1 vagy 9 blokkból áll az építményünk
teteje, ha jön a szél, az összest elfújja. Érdemes tehát úgy
építkezni, ha jön a szél, akkor a legfelső szinten, csak 1 darabos
veszteségünk legyen.
Villámlás: Ez ellen védekezni se lehet. Amint szürkül az ég
tudhatjuk, hogy itt bizony mentehetetlen káraink lesznek. A villámlás
egész tornyokat pusztít el, s általában mindig a legmagasabb
tornyunkat. Ha becsap a villám, akkor megsemmisül az oszlopunk
alapzata is, s oda többé már nem építhetünk.
Dagály:
Ha mindez nem lenne elég, akkor megsúgom, hogy bizonyos magasság
elérése után a vízszint elkezd emelkedni, s ellepi az építményünk
alsóbb szintjeit. Peches esetben olyan rész is elsüllyed, ahová még
építeni szerettünk volna. Ha véletlenül még látszik a piros tető,
akkor megkísérelhetünk arra még építeni.
A játék
kezelése, irányítása viszonylag egyszerű. A feladat sem túl bonyolult,
de folyamatosan változik a nehézségi szint, s egyre kegyetlenebbek a
természeti pusztítások. Engem személy szerint a program zenéje
varázsol el. Viszonylag egyszerű és végtelenített dallam, de roppant
nyugtató. További pozitívum, hogy egy időben játszhat 1 illetve 2
játékos is, valamint van DEMO is, ami megmutatja a játék menetét.
Az alapok
megvannak most már, kezdődhet az építkezés!