Catastrophes

 

Két szállodaépítő cég versenyéről szól ez a játék. A „Pink” és a „Green” vállalat azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a tenger közepére épít egy-egy hotelt. A rózsaszín és a zöld helikoptereket irányítva kell megépíteni ezen az extrém helyen a toronyházat. Mindkét cégnek van egy-egy uszálya, amelyek az épületblokkokat szállítják. A helikopter pilótájának a feladata, hogy az uszály fölé repüljön, felvegye az adott elemet, s a megfelelő helyre szállítva pontosan illessze azt a már meglévő darabokhoz. Amennyiben nem jó helyre teszi a darabot, a vízbe pottyan (irritáló hangeffekt kíséretében) és lehet kezdeni előröl a blokkok felvételét. Kitűzött cél, hogy minél magasabb, és minél biztonságosabb szállodát építsen a játékos. Ám program címe nem véletlenül „Catastrophes”. Az építési területet megannyi természeti katasztrófa sújtja, különböző tényezők akadályozzák a küldetés teljesítését. Ezek a következők:

 

Vadászrepülőgép: Egy ellenség, amely a képernyő bal és jobb oldala között repked, s ütközni vele nem éppen egészséges dolog, mert csúnya károkat tud okozni nekünk.

 


Földrengés: Az épületek magányosan álló tornyaira, oszlopaira veszélyes. Ha megremeg a föld, akkor a nehézségi szinttől függően addig hullnak a vízbe a már felrakott blokkok, míg olyan pontig nem ér a pusztítás, ami már biztonságos. Általában a magányos oszlopok zuhannak a vízbe.


Szélvihar: Lényegtelen, hogy 1 vagy 9 blokkból áll az építményünk teteje, ha jön a szél, az összest elfújja. Érdemes tehát úgy építkezni, ha jön a szél, akkor a legfelső szinten, csak 1 darabos veszteségünk legyen.

 


Villámlás: Ez ellen védekezni se lehet. Amint szürkül az ég tudhatjuk, hogy itt bizony mentehetetlen káraink lesznek. A villámlás egész tornyokat pusztít el, s általában mindig a legmagasabb tornyunkat. Ha becsap a villám, akkor megsemmisül az oszlopunk alapzata is, s oda többé már nem építhetünk.


Dagály: Ha mindez nem lenne elég, akkor megsúgom, hogy bizonyos magasság elérése után a vízszint elkezd emelkedni, s ellepi az építményünk alsóbb szintjeit. Peches esetben olyan rész is elsüllyed, ahová még építeni szerettünk volna. Ha véletlenül még látszik a piros tető, akkor megkísérelhetünk arra még építeni.

 

 

A játék kezelése, irányítása viszonylag egyszerű. A feladat sem túl bonyolult, de folyamatosan változik a nehézségi szint, s egyre kegyetlenebbek a természeti pusztítások. Engem személy szerint a program zenéje varázsol el. Viszonylag egyszerű és végtelenített dallam, de roppant nyugtató. További pozitívum, hogy egy időben játszhat 1 illetve 2 játékos is, valamint van DEMO is, ami megmutatja a játék menetét.

 

Az alapok megvannak most már, kezdődhet az építkezés!

 

Steveboy

VISSZA A LISTÁHOZ